Predavanja bodo potekala vsako sredo in soboto od 4. januarja do 11. februarja 2023 ob 19:00 prek spleta.
Program 3. Šole za starše
4. 1. 2023
|
7. 1. 2023
|
11. 1. 2023
|
Špela Reš
»Vseeno mi je« – Obrazi čustvenih stisk pri otrocih in mladostnikih 14. 1. 2023
|
18. 1. 2023
|
21. 1. 2023
|
25. 1. 2023
|
28. 1. 2023
|
mag. Martina Peštaj
Kako otroke voditi skozi digitalni gozd današnjega dne 1. 2. 2023
|
4. 2. 2023
|
Miha Kramli
Radosti in pasti nove tehnologije 11. 2. 2023
|
Spletno, brezplačno, kakovostno
Predavanja si brezplačno oglejte na
kanalih Pozitivna psihologija za boljše življenje.
Oris programa
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Zavetišče Horjul.
|
dr. Lucija Čevnik
Čeprav se zdi, da je materinska ljubezen brezpogojna, to v praksi še zdaleč ne drži. V dinamiki odnosa mati–hči je najti veliko posesivnosti, tekmovalnosti, ljubosumja in žrtvovanja, ki ustvarjajo toksične navezanosti in otroku onemogočajo samostojen razvoj in neodvisno življenje. A boleča vez med mamo in hčerko ni nekaj, kar bi mama želela predati svoji potomki, je preprosto edino, kar mama v tem odnosu zmore in zna dati. Njen odziv je posledica lastnih bolečih izkušenj in pogosto seštevek potlačenih bolečin, ki se po ženski liniji nezavedno prenašajo iz generacije v generacijo in ustvarjajo nezdrave navezanosti mater in njihovih hčera.
Predavanje odstira vpogled v proces nastajanja toksičnih odnosov v družinski dinamiki (med materjo in hčerko), izpostavlja njihove posledice ter ponuja rešitve, kako vzorce prepoznati, jih ozavestiti in zaceliti posledice globoke čustvene prizadetosti. Vprašanja, na katera bo odgovorila:
Dr. Lucija Čevnik je svoje delo posvetila reševanju stisk, konfliktov in strahov, ki posameznika hromijo v odnosih z drugimi ali pa mu zaradi nizke samopodobe onemogočajo osebnostni razvoj. Svetuje staršem, ki sami ne zmorejo premagovati težavnih odnosov s svojim otrokom oz. mladostnikom, izvaja predavanja in delavnice za pedagoške delavce, podjetja, starše ter s preventivnimi vsebinami pomaga otrokom razvijati zdrav odnos do lastnega telesa. Je doktorica sociologije, specializantka lacanovske psihoanalize, publicistka, predavateljica in osebna svetovalka. V letu 2022 je pri založbi 5ka izdala knjigo Mama hčerki, ki je navdušila bralke ter povezala marsikatero odtujeno zgodbo med mamo in hčerko.
|
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Veriga dobrih ljudi.
|
Izidor Gašperlin
Upravljanje čustev je ena od najpomembnejših in najzahtevnejših veščin, ki jih moramo osvojiti, če se želimo znajti v odnosu do sebe in drugih. Kljub temu v šolah še vedno nimamo predmeta, posvečenega upravljanju čustev. Zato ostaja na ramenih staršev naloga, da naučijo otroka, kako se spoprijemati s čustvi. A kako naučiti otroka nečesa, s čimer imaš še sam kup težav? Najboljša, če ne celo edina rešitev je, da se starš uči in raste z otrokom. Vzgoje za odgovornost ni brez vzgoje z zgledom. Otroku ne moreš dati nečesa, česar ne premoreš sam.
Vprašanja, na katera bo odgovoril:
Izidor Gašperlin ob dolgoletnem terapevtskem delu izvaja delavnice in predavanja za javnost, šole in podjetja. Osrednja tema predavanj je izjemen pomen čustev za odnose. Navdušuje s svojim sproščenim pristopom, saj enostavno in konkretno govori o zapletenih zadevah iz naših odnosov. Sodeloval je na več mednarodnih konferencah s področja šolstva, odnosov v družini in coachinga v podjetjih. Je avtor knjižne uspešnice Čutim, torej sem!, v kateri na izviren način preko čustev povezuje osebno rast, duhovnost in psihologijo. V knjigi Človeška ljubezen je bil eden od dopisovalcev Mance Košir. V knjigah Solo v dvoje in Striptiz v dvoje pa neusmiljeno razbija mite o ljubezni in partnerskih odnosih ter razkriva skrivnosti dobrega partnerskega odnosa.
|
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Botrstvo.
|
Nik Škrlec
"Ah, jaz imam pač slab spomin!" je najpogostejša izjava osebe, ki ne pozna delovanja svojega spomina in skoraj zagotovo laž. Podobno kot se lahko priučimo lepše drže, bolj pravilne hoje ali pa metov na koš, se lahko naučimo različnih pristopov, ki nam pomagajo pri zapomnjevanju in muko pomnjenja spremenijo v igro domišljije. Tehnike pomnjenja so vaš vstop v svet boljšega in bolj zabavnega spomina.
Vprašanja, na katera bo odgovoril:
Nik Škrlec je igralec in TV voditelj, ki veliko svojega prostega časa posveti urjenju spomina. Verjame, da lahko spomin znatno izboljšamo, ker je to izkusil na lastni koži. Leta 2015 je bil državni prvak v pomnjenju, leta 2016 pa je zmagal na tekmovanju v recitiranju decimalk števila pi. Danes želi tehnike pomnjenja, ki se jih je priučil, približati ljudem in pokazati, kako zabavne in zanimive so v resnici.
|
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Združenje za MOČ.
|
Špela Reš
»Vseeno mi je« je pogost stavek, ki ga v svoji terapevtski praksi slišim iz ust mladostnikov, večkrat tudi otrok. Je obramba, ko so čustva nemoči, strahu, tesnobe, žalosti ali frustracije postala tako intenzivna, da jih otrok oz. mladostnik ne zmore več uravnavati. Odraščanje je lahko naporno in pomembno je, da starši prepoznate, kdaj vaš otrok ne zmore več ustrezne čustvene regulacije, da prepoznate razliko med upornostjo ali brezbrižnostjo in čustveno stisko. Predavateljico bo na konkretnih primerih iz svoje psihoterapevtske prakse predstavila različne »obraze« čustvenih stisk otrok in mladostnikov ter podala konkretna priporočila, kako se nanje ustrezno odzvati.
Vprašanja, na katera bo odgovorila:
Špela Reš je psihologinja in psihoterapevtka transakcijske analize ter ženska z močnimi življenjskimi in strokovnimi izkušnjami. Več kot desetletje je delala z otroci in mladostniki, najprej kot animatorka, zatem kot zagovornica otrok pri Varuhu človekovih pravic ter kot svetovalka družinam pri prekomerni rabi zaslonov. V zadnjem obdobju svoje strokovne in življenjske izkušnje združuje kot psihoterapevtka, specializirana za otroke in mladostnike. Leta 2019 jo je Ministrstvo za delo nagradilo s posebnim priznanjem za strokovno in kvalitetno delo na področju socialnega varstva.
|
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Časoris.
|
Matej Zaplotnik
Ločitev staršev je izredno stresna življenjska prelomnica, tako za starše kot tudi za njihove otroke. Ni potrebno, da ločitev staršev za otroka pomeni prepad. Ločitev staršev naj za otroka pomeni skok na most, po katerem bo otrok varno in brezskrbno prehajal med dvema ločenima domovoma. Na predavanju boste starši izvedeli, kdo je tisti, ki mora »zgraditi« ta most in katerih šest korakov je ključnih, da bo ta most trden in varen za vse – tako za starše, kot tudi za otroka.
Vprašanja, na katera bo odgovoril:
Matej Zaplotnik je socialni pedagog, ki že več kot 14 let dela z otroki ločenih staršev in njihovimi starši – kot vzgojitelj v stanovanjski skupni ali kot neodvisni svetovalec za starše v ločitvenem postopku. V tem času je Matej predobro spoznal stiske otrok ločenih staršev, težave staršev v razveznem postopku in hibe sistema, da bi zgolj nemo opazoval težave družin ob tej zahtevni življenjski prelomnici. Matej je razvil sistem, ki je staršem v pomoč pri pripravi načrta starševske skrbi. Drobtinice tega je moč zaslediti v njegovi povsem »sveži« knjigi z naslovom 'Starševstvo po ločitvi'.
|
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Rdeči noski.
|
Goran Škobalj
Kdo je nosil največje breme pandemije? Pojdite med otroke in mladostnike, stopite njihov svet in postanite eden izmed njih, pa boste kmalu začutili vrsto občutkov, ki govorijo, da je bila teža za prenekaterega mladostnika prevelika. Znotraj velikih družbenih konfliktov in prerekanj so naši malčki in najstniki prestrašeno zoreli in sprejemali napačne vzorce obnašanja, mišljenja in čustvovanja. Vendar ne, ne bomo tarnali in ponavljali – kar že tako vemo – da je bilo težko. Mi starejši smo tu, da zavihamo rokave, in da s pravilnimi pristopi mladino dvignemo in jim pomagamo, da premagajo svoje strahove in omejitve. Doma, v športu in v šoli, povsod imamo veliko možnosti, da izbrišemo sledi, ki jih je pustilo preteklo obdobje. Predavanje bo podalo smernice razvoja otrok in vlogo staršev v njih ter postreglo s številnimi primeri iz prakse.
Vprašanja, na katera bo odgovoril:
Goran Škobalj, univ. dipl. grad. ing.; univ. dipl. prof. mat. in univ. dipl. prof. ped., je predsednik Društva za boljši svet in Fundacije za boljši svet. Vodi več ko 50 mednarodnih, državnih in nacionalnih izobraževalnih projektov. Je tudi avtor, režiser in igralec v 57 vzgojnih gledaliških predstavah za otroke starosti od 3-19 let ( do sedaj več kot 1500 postavitev na odrih v desetih državah) ter avtor in izvajalec 24 različnih delavnic – izvedel več kot preko 1000 delavnic. Deluje kot predavatelj in seminarist – avtor in izvajalec 15 različnih predavanj za starše in učitelje (izvedel več kot 200 predavanj), pisatelj in ilustrator (6 knjig), avtor in režiser izobraževalnih video filmov za otroke. Vodi različne humanitarne projekte v Afriki in Indiji, športne in humanitarne tabore za otroke in mlade in je športni trener za otroke.
|
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Beli obroč.
|
Andreja Semolič
Otroci so vse bolj spregledani. V današnjem ritmu življenja si starši in družba nalagajo cilje in naloge, kako narediti, da bodo otroci kar najbolje razviti, sposobni, vzgojeni in konec koncev produktivni. Vse bolj pa se na tem učno-vzgojnem prostoru pojavlja vse več težav in izzivov, ki jih ni moč več obvladovati na poznane in uspešne načine preteklih let.
Vabljeni na predavanje, kjer boste odprli uvid v to razvojno domeno in prepoznali, zakaj so otroci danes v bistvu spregledani. Spoznali boste, da se človekovega razvoja ne da uokviriti v civilizacijsko normo, še manj v marketinški zakon. Spoznali boste, da se raznovrstne težave in razvojni izzivi uravnajo, ko podprete organski razvoj in se po njemu ravnate tudi sami. Spoznali boste pedokinetiko, ki nas uči prepoznati, kdaj je naša namera usklajena z našo potrebo in željo in kdaj ne. Tako se naučimo otroku dati oporo, ko jo in kot jo potrebuje. Vprašanja, na katera bo odgovorila:
Andreja Semolič je športna pedagoginja, ki svoje raziskovanje telesa in duha kot neizbežne celote poglobljeno razvija na nadgrajevanju integrativnega razvoja in študija somatike skozi najnovejša spoznanja in odkritja nevrobiologije in psihodinamičnih procesov razvoja. Leta 2012 je diplomirala tudi na Inštitutu Feldenkrais na Dunaju. Je avtorica knjige Igriva vadba za dojenčka (2008) ter soavtorica knjig Šport v obdobju zrelosti (2001), Zdravo življenje (2007), Zmogljivost za boljše zdravje in počutje (2016) in avtorica številnih člankov.
Konkretno delo z otroki prakticira že 20 let. Svoje delo, izkušnje in izkustveno prakso deli med starše, študente in edukatorje ter razvojne mentorje. Predava na fakultetah, v vrtcih in šolah ter različnih inštitutih, konferencah in knjižnicah. Sodeluje na mednarodnih projektih, kongresih in sejmih. Vodi štiriletni mednarodni izobraževalni program pedokinetike. Deluje v svojem centru Zdravo gibanje v Ljubljani. Andreja utemeljuje RFP (Razvojne Funkcionalne Prijeme) in jih poučuje v konceptu zgodnjega razvoja, ki ga je patentirala pod imenom pedokinetika®. |
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Junaki 3. nadstropja.
|
Doris Polak Kuder
Besedico "hvala" uporabljamo zelo pogosto, vendar jo zelo redko tudi začutimo. Tako pa izpustimo priložnost, da bi prejeli vse blagodejne učinke, ki jih hvaležnost prinaša. Otroci nas ne posnemajo le v besedah, temveč tudi v občutkih, zato so tudi otroci prikrajšani za to čudovito čutenje hvaležnosti. Na predavanju se boste takoj naučili, kako na preprost način vpeljati hvaležnost v vaše družinsko življenje. Izvedeli boste tudi, kako za hvaležnost navdušiti otroke. Ter kakšne spremembe boste opazili čez nekaj časa. Kot pravi znani mislec David Stainer Rass: "Sreča nas ne naredi hvaležnih. Hvaležnost nas naredi srečne."
Vprašanja, na katera bo odgovorila:
Doris Polak Kuder je najprej mamica, ki jo želja po boljši prihodnosti svojih otrok žene v raziskovanje vseh plasti tega življenja. Po zaključenem študiju farmacije v Ljubljani se je zaposlila v farmacevtski panogi. Po rojstvu druge hčerke pa se je odločila za študij pri svetovno znanem strokovnjaku za povezave med umom in telesom, to je dr. Gabor Mate. Z možem že nekaj let ustvarjata pod imenom Kozarček hvaležnosti. V prostem času rada ustvarja z otroci, spije čaj v dobri družbi in gre na dolg sprehod ob Savinji ali na bližnji hribe.
|
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Center Iris.
|
Zaupanje v medije
mag. Martina Peštaj
Naši otroci so digitalni staroselci: rodijo se v okolje, v katerem so televizija, računalniki, tablice in pametni telefoni sestavni del vsakodnevnega življenja. Otrokom so pisane podobe na zaslonu privlačne, staršem pa pogosto dobrodošle, ko potrebujemo trenutek zase. Ponudba še nikoli ni bila tako obsežna, je brezmejni gozd, v katerem se otroci sami zlahka izgubijo. Zato potrebujejo vodenje odraslih, ki jim s premišljeno izbiro vsebin, skupnim gledanjem, pogovorom in zgledom pomagajo varno stopati po digitalnem gozdu ter odkrivati njegove sončne in senčne plati. Vabljeni na pogovor, na katerem se bo teorija učinkovito mešala s prakso in izkušnjami.
Vprašanja, na katera bo odgovorila:
• Kako otroci razumejo in sprejemajo digitalne vsebine?
• Zakaj je pomembno, da otrok gleda kakovostne vsebine, namenjene njegovi starosti? • Kaj so kakovostne vsebine? • Kakšna je zdrava mera in kaj se lahko zgodi, če je digitalnih dražljajev preveč? • Zakaj je zares pomembno, da premislimo o lastnem odnosu do sodobne tehnologije? Mag. Martina Peštaj je urednica Uredništva otroških in mladinskih oddaj na TV Slovenija. V program izbira tuje risanke, igrane serije za otroke in mlade ter skrbi za njihovo obdelavo v slovenščino. Strokovno se ukvarja z medijsko psihologijo, piše članke, predava, sodeluje pri raziskovalnih projektih, je članica domačih in mednarodnih žirij ter gostja konferenc in festivalov. Veliko časa posveča tudi projektom kulturno-umetnostne vzgoje iz filma, animiranega filma ter gledališča za otroke in mlade.
|
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Društvo Križemrok.
|
Radovan Radetić
Učno in vedenjsko zahtevnim otrokom je včasih težko pomagati doma, še težje v šoli, kjer se učitelji srečujejo ne le z enim otrokom, temveč z dodatnimi 25-30 otroki, ki imajo lahko različne težave. Tako kot povprečen starš tudi večina splošno izobraženih učiteljev ni v zadostni meri usposobljena za delo z učno in vedenjsko zahtevnimi otroki.
Številni dogodki na šoli ali doma lahko dolijejo olje na ogenj učno in vedenjsko zahtevnih otrok: lahko so nadlegovani s strani drugih otrok; lahko se počutijo družbeno izolirani ali zavrnjeni, počutijo frustrirano in zbegano nad neuspešnimi poskusi, da bi šolsko nalogo uspešno rešili, nerazumljeni s strani učiteljev in staršev in podobno. Posledice so vidne v načinu, kako otrok odreagira: mlajši otrok ali zbeži iz učilnice ali iz sobe, če pa ostane se ga loti rdečica, jok, kričanje, udarjanje po zvezku, lomljenje svinčnikov, metanje po tleh in odklanjanje dela ali žaljenje in fizično obračunavanje s sošolci, včasih z učitelji ali s starši. Starejši učenci odreagirajo drugače, a še vedno zelo zahtevno, velikokrat provokativno. V številnih primerih se učitelji in starši počutijo nemočni, da bi obvladali te učence, velikokrat tudi nimajo podpore, ki bi jo potrebovali za učinkovito delo z njimi. Zahteve po uspešnosti, ki jih šola postavi pred učitelje in ki so povezane s pričakovanji staršev, zadevo dodatno poslabšajo. Vprašanja, na katera bo odgovoril:
Radovan Radetić je univ. dipl. sociolog, opravil je tudi izobraževanje za družinskega terapevta in mednarodno šolo za družinske mediatorje. V zadnjih dveh desetletjih so pod njegovim vodstvom nastajali odmevni projekti, v katere je bilo vključenih veliko ljudi, ki jih je usposabljal za delo z mladimi.
Večina centrov za socialno delo po Sloveniji ima razvite učno-vzgojne centre, ki so nastali po izkušnjah CSD Moste, ki je učno-vzgojni center prvič razvil leta 1991. Programi dela z mladimi (tabori preživetja, peš pohodi Ljubljana–Reka, Ljubljana–Dunaj, jadranje, tabori Kranjska Gora) so le nekateri projekti, za katere se je usposabljal in potem tudi superviziral številne izvajalce. Na podlagi enodnevnih piknikov za mlade iz ogroženih družin je TV Slovenija posnela film, ki je na Fakulteti za socialno delo v uporabi kot učno gradivo za izobraževanje študentov socialnega dela. |
11. 2. 2023
Vabljeni, da v zahvalo za brezplačno predavanje tudi vi podprete dobrodelno organizacijo Slovenska filantropija.
|
Miha Kramli
V predavanju bo poudarjeno, da brez nove tehnologije ne bomo preživeli. S pomočjo tehnologije lahko zdravimo, hitreje in ceneje naredimo obveznosti in še marsikaj.
Ob veliki dobrobiti nove tehnologije je potrebno opozoriti tudi na nevarnosti. Pastem nove tehnologije se lahko izognem z oblikovanjem (strukture) družinske kulture uporabe le-te. To pa lahko oblikujemo samo, če imamo dovolj znanja o prednostih in nevarnostih sodobnih tehnologij. Vprašanja, na katera bo odgovoril:
Miha Kramli je družinski terapevt in vodja Centra za zdravljenje zasvojenosti v ZD Nova Gorica. V omenjenem Centru se že več kot 30 let ukvarjajo tudi z nekemičnimi zasvojenostmi. Sprva se je ta potreba pojavila zaradi igralništva, sčasoma pa so se pojavljale vedno nove nekemične zasvojenosti - v zadnjem času izstopa zasvojenost s pametnimi elektronskimi napravami. Pred desetimi leti, ko smo bili na tem področju prvi v Evropi, je opozarjal, da se bo število zasvojencev z internetom izenačilo s številom zasvojencev s trdo drogo. Diplomiral je iz teologije in kasneje opravil podiplomski študij iz družinske dinamike in psihoterapije.
|